Učitava se

Kucajte za pretragu

Nova pravila za vozače od jula 2021.

Bajina Bašta, Požega, Kosjerić, Arilje Čajetina Čajetina Priboj, Prijepolje, Nova Varoš, Sjenica Srbija i region Užice Zlatiborski okrug

Nova pravila za vozače od jula 2021.

Podeli

Od jula biće obavezno merenje ovalnosti kočnica na tehničkom pregledu. Ukoliko ta vrednost nije manja od 20 odsto po točku, vlasnici neće moći da registruju automobil jer će se sistem za kočenje tretirati kao neispravan.

U Nacionalnoj asocijaciji tehničkih pregleda upozoravaju da je postavljena granica veoma rigorozna i da neće moći da je ispoštuje ogroman broj vozila. Nadležni predlažu da se dozvoljeni procenat odstupanja poveća, što bi trebalo da odrede stručnjaci, a druga mogućnost je da se merenje ne obavlja.

„Bezbednije je vozilo kome je izmerena manja ovalnost kočnica po svakom točku, ali ne radi se o presudnom faktoru. To je potrebno uvesti kao kriterijum ispravnosti kočionog sistema, ali ovalnost u granicama od 20 do 30 odsto ne ukazuje da su performanse i efikasnost kočinog sistema u tolikoj meri narušeni da je vozilo potrebno proglasiti neispravnim“, rekao je profesor Saobraćajnog fakulteta Ivan Ivković.

Profesor Ivković kaže da će propisana norma biti problem za veliki broj vozila imajući u vidu da je prosečna starost putničkih automobila u Srbiji oko 17 godina.

Slobodan Valdevit iz NATP ističe da će novi propis žestoko da pogodi naš vozni park, a ne utiče na bezbednost.

„Najčešći uzrok saobraćajnih nesreća je ponašanje učesnika u saobraćaju, zatim nebezbedni putevi, a na trećem mestu je tehnička neispravnost vozila. Ovalnost bi morala da bude znatno veća od 20 odsto da bi vozilo bilo nebezbedno. To se ne oseća na uređaju. Nijedan vlasnik ne može da primeti ni mnogo veći procenat odstupanja. Kada pedala počne da se pomera gore – dole prilikom kočenja ili kada pravi vibraciju tada je deformacija znatno veća od 20 odsto“, dodao je Valdevit.

Podsetimo u julu naredne godine se navršava rok od tri godine koji je dat tehničkim pregledima da prilagode svoje objekte za merenje ovalnosti diskova. Neki su to već učinili i primenjuju ovaj propis. I sadašnja situacija je, kako ocenjuje Valdevit, prilično apsurdna, jer vlasnik vozila može da bira da li će ići na tehnički kod nekog ko meri ili kod onog ko to ne čini. Vozači treba da znaju da čak ni novi disk nije garancija da će biti zadovoljeni traženi procenti.

Izvor: Blic

Foto: Ilustracija

 

Ostavite komentar

Vaša e-mail adresa neće biti javno prikazana.

Obavezna polja su obeležena sa *

Slušajte program Radio Luna u mp3 formatu

×