Učitava se

Kucajte za pretragu

Ispitivanje: Građani traže bolju komunikaciju sa komunalnim preduzećima

Čajetina Čajetina Srbija i region Trendovi uPoMoc Zlatiborski okrug

Ispitivanje: Građani traže bolju komunikaciju sa komunalnim preduzećima

Podeli

Gradjani traže bolju komunikaciju sa komunalnim preduzećima i  više informacija o njihovom radu, pokazalo je ispitivanja zadovoljstva gradjana Zrenjanina, Žitišta, Nove Crnje, Novog Bečeja, Sečnja i Golupca koji su učestvovali u anketi o komunalnim uslugama.Ispitivanja je sprovedeno u okviru programa “Podrška lokalnim samoupravama na putu pridruživanja EU druga faza”, koji uz finansiranje Vlade Švedske sprovode Stalna konferencija opštian i gradova (SKGO) i Švedska asocijacija regiona i opština (SALAR).

Autor metodologije ispitivanja Mirko Popović je rekao da je taj projekat pokazao da je mali broj lokalnih uprava sprovodio ispitivanje i da je pokrenuto pitanje transparentnosti rada sistema komunalnih usluga i pristupačnosti gradjanima.

“Iako ranije nisu imali priliku da budu pitani o ovoj temi gradjani su pretežno bili objektivni. Oštrih kritika nije bilo u velikom broju, ali ni preteranih pohvala. Veoma realno su ocenili slabosti i pokazali spremnost da pohvale aktivnosti i usluge kojima su zadovoljni”, kazao je Popović.

Dpdao je da, iako je ispitivanje korisnika korak u dobrom pravcu, ne treba očekivati brzu realizaciju dobijenih preporuka, jer se i dalje zapaža odredjeni politički uticaj na razvoj komunalnih sistema.
“Brže promene i vidljivo unapredjenje kvaliteta komunalnih usluga moguće je očekivati ukoliko gradovi i opštine nastave sa sprovodjenjem ispitivanja, bar jednom godišnje”, ocenio je Popović.

Prema rečima rukovodioca Službe za informisanje u zrenjaninskom Vodovodu i kanalizaciji Siniše Gajina stečena iskustva iz projekta su veoma korisna, a neke stvari su odmah unapredjene na osnovu rezultata sprovedenog ispitivanja.

“Otvaranje korisničkog centra gde je celokupan rad sa korisnicima objedinjen, povećana onlajn komunikacija, uvodjenje dodatnih telefonskih linija, indentifikacione kartice za zaposlene, edukacija korisnika o nadležnostima preduzeća, samo su neke od aktivnosti koje su sprovedene na osnovu rezultata dobijenih ispitivanjem korisnika. U toku je i realizacija strateških aktivnosti kao što je rešavanje problema sa vodom za piće, zamena vodovodne i kanalizacione mreže”, rekao je Gajin.

U okviru programa “Podrška lokalnim samoupravama na putu pridruživanja EU druga faza” ispitivanje će do kraja godine biti sprovedeno u Čajetini i Kruševcu.

“Ispitivanje planiramo da nastavimo i u 2021. godini, u pet lokalnih samouprava. Iz primera u praksi sasvim je jasno da su benefiti ovakvog istraživanja unapredjenje komunikacije sa korisnicima, prepoznavanje potreba lokalne zajednice, povećanje kvaliteta usluge, prikupljanje korisnih informacija o radu i učincima komunalnog preduzeća, ali i uključivanje gradjana u procese donošenja odluka i upravljanje javnim resursima”, rekao je programski direktor SKGO za urbani razvoj, životnu sredinu i komunalno delatnosti Miodrag Gluščević.

 

Izvor/Autor Beta

foto Radio Luna iz arhive

Ostavite komentar

Vaša e-mail adresa neće biti javno prikazana.

Obavezna polja su obeležena sa *

Slušajte program Radio Luna u mp3 formatu

×