Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Samnji veličinu slova štampaj sfsštampaj
 

Pošalji prijatelju

Užički kraj

12. 02. 2013. Zlatibor

Autor: Dunja Starčević Izvor: Radio Luna

Tradicionalni proizvodi za EU (FOTO)

Sajam tipičnih proizvoda Severoistočne Bosne i Zlatiborskog okruga održan je u utorak na Zlatiboru, a svoje proizvode predstavilo je oko 30 izlagača. Oni su učestvovali u projektu zaštite i promocije tipičnih proizvoda u skladu sa evropskim standardima.

Livanjski sir, vino, med, sok od šipurka i pasulj poljak, samo su neki od proizvoda koje je predstavilo udruženje “Okusi Hercegovine” iz Mostara. Aida Kebo iz ovog udruženja, kaže da je učešće u projektu značajno unapredilo promociju proizvoda i oživljavanje tradicije.

Mi smo konkretno radili na umrežavanju proizvođača, pa smo u Mostaru otvorili jedan centar gde svi oni mogu da izlože i prodaju svoje proizvode, kaže Aida.

Najveći brend Zlatiborskog okruga i dalje su užička pršuta, zlatiborski kajmak i sjenički sir. Manje poznata, ali ne i manje značajna je i sita- tečni pekmez od jabuka, koji su predstavili pribojski proizvođači. Predsednica udruženja “Agronomski centar” Dijana Stojanović, smatra da je veoma važno promovisati proizvode koji prete da budu zaboravljeni.

Sita je proizvod koja ima široku namenu. Koristi se kao jelo, dodatak jelima, a od nje se pravi i sok. Takođe, ima i lekovita svojstva, a naročito se preporučuje pušačima, napominje Stojanovićeva.

Projekat razvoja tipičnih proizvoda realizovali su Regionalna razvojna agencija Zlatibor iz Užica, i Nezavisni biro za razvoj iz Bosne i Hercegovine. Koordinatorka projekta Danijela Jandrić, kaže da je osnovni cilj bio marketinška podrška proizvođača.

Napravili smo proizvođačima štandove, kao i promotivni material. Omogućili smo ima da pohađaju seminare, radionice, i da na taj način razmenjuju iskustva sa kolegama iz regiona, ističe Jandrićeva.

Koordinator projekta iz Bosne Enver Sarvan smatra da je najveći uspeh podsticanje proizvođača da ojačaju svoje proizvodne kapacitete.

Takođe, proizvođači su obučeni kako da upravljaju finansijama, prave akcione i poslovne planove. To je ono što je ključno za proširenje njihove proizvodnje, kaže Sarvan.

U našem regionu, za sada je jedino sjenički sir dobio zaštitu oznake geografskog porekla. Dugoročni cilj jeste da i ostali proizvodi budu zaštićeni, kao i da se u narednom periodu izvoze u zemlje Evropske unije.

Nema komentara.

Ostavi komentar

antiRobotImage