Učitava se

Kucajte za pretragu

Uslišili više od polovine dospelih zahteva građana

Digitalizacija i E-uprava eUE Užice Zlatiborski okrug

Uslišili više od polovine dospelih zahteva građana

Podeli

Neispravne sijalice na javnoj rasveti, udarne rupe na kolovozu, nepropisno parkiranje na javnim površinama izazvali najviše negodovanja i naveli na reakciju građana Užica, posredstvom Sistema 48. Sagledavanje najvećih problema, poručuju iz Gradske kuće, dobra osnova za reformu javnog sektora na lokalu.

 
Olakšana komunikacija javnog i civilnog sektora, veća kontrola rada javnog sektora, efikasnije sagledavanje najvećih lokalnih problema i brže rešavanje, jasno definisanje nadležnosti i procedura, prednosti su informacionog Sistema 48 i, dodaju, znak da ima velike potencijale.
 

Užice će ove i naredne godine uložiti 40 miliona dinara kako bi se modernizovala javna rasveta, čime će se ostvariti uštede u lokalnom budžetu, ali i rešiti problem dotrajale javne rasvete. Ona je među najčešćim komunalnim mukama građana Užica, sudeći po statistici informacionog Sistema 48.

Oko stotinu zahteva da se zamene sijalice na javnoj rasveti su uputili građani Užica u poslednja tri meseca tokom kojih funkcioniše informacioni sistem, osmišljen da poboljša komunikaciju građana i gradske uprave.

 

Svi koji su prijavili komunalni problem, u roku od 48 sati su dobili odgovor o statusu njegovog rešavanja. Zahtev je uslišen polovini onih koji su tražili da se zameni sijalica na uličnoj rasveti.

Ti zahtevi građana, za gradonačelnika Tihomira Petkovića su bili najveće iznenađenje.

–           Ja, kao gradonačelnik, u prethodne tri, četiri godine nisam dobio od saradnika ni nagoveštaj da u toj oblasti postoji toliko problema, kaže Petković istakavši značaj informacionog sistema za definisanje budućih odluka na kojima će se, dodaje, temeljiti ozbiljna reforma javnog sektora na lokalu.

 
 
Udarne rupe na gradskim kolovozima su privukli pažnju većeg broja građana koji su posredstvom Sistema 48 ukazali na potrebu njihove sanacije.

Zbog većeg broja primedbi, asfaltna baza JKP Niskogradnja je nedavno počela sa rešavanjem tog problema. Sa sanacijom će, kažu iz Gradske kuće, nastaviti sa poboljšanjem vremenskih prilika.

Mogućnost da reše veći broj dospelih zahteva, koji se odnose na neproprisno parkiranje ili uzurpaciju javnih površina, nije imala Gradska uprava za inspekcijske poslove i komunalnu policiju. Nepostojanje nadležnosti ih je sprečavalo u radu.

–           Odgovor rukovodstva uprave je da nemaju adekvatne gradske odluke koje bi omogućile nadležnosti te uprave, objašnjava gradonačelnik Petković čijim je nedavnim nalogom počela izrada šest gradskih odluka, kako navodi, adekvatnih i neophodnih za poboljšanje stanja u oblasti komunalnog uređenja, javnog parkiranja…

Bez duge šetnje

 

Do pre tri meseca, prijava problema i traženje nadležnosti i rešenja, šetala je građane Užica od kancelarije do šaltera. Tokom tromesečnog rada Sistema 48, njih stotinu prošetalo do kancelarije 18A kako bi prijavilo problem.

Inače, građani su najčešće slali zahteve iz fotelje.

Posredstvom internet prezentacije Sistema 48 na sajtu Grada, po navodima centralnog administratora Milana Milanovića, pristiglo je blizu 250 zahteva, oko 160 elektronskom poštom.

Porukom na mobilnom telefonu, građani su uputili 65 zahteva za rešavanjem problema, android aplikacijom 86.

Na postojanje blizu 190 problema, građani su ukazali pozivanjem fiksnog telefona 592 448.

Nisam nadležan, bio je čest, uobičajen odgovor javnog sektora, a sada, napominju, status nenadležan više neće mučiti građane. Oni koji posredstvom Sistema 48 ukažu na problem van nadležnosti lokalne vlasti, dobiće odgovor koji će ih uputiti na tačnu adresu. 

Umesto na oko 30, sada na jednu adresu stižu zahtevi koji se odnose na rad javnih preduzeća i ustanova, gradskih uprava, inspekcijskih službi i organa koji se u delanju oslanjaju na lokalnu vlast. 

Od 800 prijava lokalnih komunalnih problema i zahteva građana Užica u protekla tri meseca, rešeno je 64, 8 odsto.

–          Smatram da je to jako dobar rezultat u prva tri meseca kada se sistem uigravao, u tehničkom smislu i koordinaciji. Posle tri meseca imamo dobro uređen sistem, ističe koordinator Sistema 48 Branislav Mitrović, predsednik užičke Skupštine.

Podsetimo, odbornici Skupštine grada Užica su juna prošle godine usvojili Odluku o uvođenju informacionog Sistema 48 koji je zaživeo u novembru. Sistem predstavlja iskorak ka primeni elektronskih novina, informacionih tehnologija, na lokalnom nivou.

–                   Ako prvu fazu od tri meseca možemo nazvati digitalizacijom, druga faza, koja je počela 6. februara, faza je digitalne transformacije, kaže Mitrović objasnivši da je došlo vreme da se predočeni problemi i iskustva iskoriste za, kako navodi, lečenje dugogodišnje bolesti, za uvođenje jasnih procedura i odgovornosti, uređenje sistema.  

Informacioni Sistem 48 je Gradu Užicu doneo priznanje Ministarstva državne uprave i lokalne samouprave, nagradu za doprinos uspostavljenoj modernijoj i funkcionalnijoj komunikaciji sa građanima. 

Za nas u gradskoj upravi je važno da sistem postiže svrhu, da doprinosi težnji da se iznutra pokrene proces izmene javnog sektora i podizanja kvaliteta rada na znatno viši nivo kako bi zaživela filozofija da je građanin uvek u pravu, poručuje gradonačelnik Užica Tihomir Petković.

Ostavite komentar

Vaša e-mail adresa neće biti javno prikazana.

Obavezna polja su obeležena sa *

Slušajte program Radio Luna u mp3 formatu

×