Učitava se

Kucajte za pretragu

Najčešći zahtevi ka Gradskoj upravi za infrastrukturu i razvoj

eUE Pitali smo Užice Zlatiborski okrug

Najčešći zahtevi ka Gradskoj upravi za infrastrukturu i razvoj

Podeli
U februaru izveštaj o tromesečnom funkcionisanju Sistema 48 u Užicu

Više od 600 građana Užica je tokom dva meseca funkcionisanja informacionog Sistema 48 uputilo zahteve, predloge i primedbe i ukazalo na trenutne komunalne probleme u gradu, ali i one koji iziskuju investiciono ulaganje.

Foto iz arhive Radio Lune/ Koordinator sistema Branislav Mitrović kaže za RAM mrežu da se Sistem 48 pokazao kao dobar komunikacioni kanal između građana i gradske uprave.

Najveći broj zahteva građana se odnosio na probleme u nadležnosti Gradske uprave za infrastrukturu i razvoj.

–         Zahtevi i primedbe se odnose prvenstveno na zamenu sijalica, loš rad ulične rasvete, na krpljenje udarnih rupa. Osim akutnih, svakodnevnih problema, građani koriste sistem i da bi predložili za šta bi bilo dobro da se iz budžeta izdvoje pare. Građani predlažu da se rade stepenice u mesnim zajednicama, da se asfaltiraju ulice, da se uradi kišna kanalizacija, navodi koordinator Sistema 48 Branislav Mitrović istakavši da su sugestije dobra polazna osnova za planiranje budžeta.

Mitrović navodi da je JKP Bioktoš dobijao dosta zahteva u vezi kabastog otpada, odnošenja smeća, postavljanja ograda za kontejnere i da ih je rešavao na dnevnom nivou.

Građani su veći broj zahteva uputili i Gradskoj upravi za inspekcijske poslove i komunalnu policiju.

–         Karakteristično za tu upravu da su svi ti zahtevi podstakli i ubrzali donošenje odluka koje će se naći pred užičkim odbornicima u narednom periodu, ističe Mitrović, predsednik Skupštinegrada, navodeći da je veliki broj građana ukazao na problem parkiranja u gradu, ali i da je noviZakon o bezbednosti saobraćaja na putevima omogućio samoupravama da, uz saobraćajnu policiju, lokalne inspekcijske službe deluju u rešavanju problema nepropisno parkiranih vozila.

–         Takva situacija je naterala našu upravu da krene u izradu izmene odluke o komunalnom uređenju, tako da će komunalna inspekcija i komunalna policija preuzeti značajne ingerencije u odnosu na saobraćajnu policiju, ističe Mitrović dodavši da su posredstvom Sistema 48 građani upućivali zahteve lokalnoj samoupravi i za poslove i delatnosti za koje nije nadležna, ali da su u odgovorima dobijali informacije o adekvatnoj adresi. 

Sistem 48 je zamišljen da olakša prijavu i ubrza rešavanje komunalnih problema. Građani Užica mogu uputiti zahtev slanjem tekstualne poruke ili elektronske pošte, telefonskim pozivom, lično u Gradskoj kući ili posredstvom besplatne android aplikacije.

U roku od 48 sati građanima stiže odgovor o statusu rešavanja problema na koji su ukazali, mada Mitrović podseća da to nužno ne znači i rešavanje zahteva u tom roku.

–         Bez obzira što će možda delovati jednostavno da treba da se zameni sijalica, kada izađu na teren radnici koji su zaduženi za rešavanje tog problema naiđu na druge, krupnije probleme koji iziskuju veća ulaganja i intervencije. Da je samo zamena sijalica u pitanju, oni bi je zamenili odmah, odgovara Mitrović na navode da ima i onih građana koji i do mesec dana od poslatog zahteva čekaju da zasija sijalica na lampionu ulične javne rasvete.

–         Ono što može da se otkloni u kraćem roku, službe urade, ali su nam i takve situacije pokazale da službe mogu u pojedinim slučajevima da rade brže, bolje. Jednostavno, sistem je zamišljen da na površinu istera sve negativne stvari u javnom sektoru, navodi Mitrović objasnivši da će kritike građana biti smernice koje će poslužiti za unapređenje sistema rada javnih službi.

Sistem 48 olakšava rad gradskom rukovodstvu. Ono, kako dodaje Mitrović, sada ima pregled rada javnih preduzeća i ustanova i gradskih uprava.

–         Imamo potpunu analitiku svakog dana i informacije koliko i zašto nije rešen neki problem,navodi Mitrović ne želeći da imenuje one koji se ne snalaze najbolje u obavljanju svog posla.

–         Sugrađani mogu da vide na portalu i jasno da razluče one službe i preduzeća koja na najbrži mogući način, na najprofesionalniji način izlaze na teren ili daju potpunu informaciju, dodaje Mitrović navodeći da će javnosti u februaru predočiti detaljnu analizu tromesečnog funkcionisanja sistema, izveštaj o najzastupljenijim problemima, radu službi koje su najsporije odgovarale na primedbe, sa predlozima unapređenja rada javnog sektora.

Informacioni Sistem 48 je počeo sa radom u Užicu 6. novembra prošle godine. Do tada su građani primedbe i zahteve upućivali na blizu 30 adresa javnih službi, ponekad bez povratne reakcije ili sa odgovorima da predstavljeni problemi u tuđoj nadležnosti.

Užice je, po rečima Mitrovića, prvo u Srbiji skupštinskom odlukom uvelo Sistem 48 u upotrebu u težnji da zakonski obaveže učesnike u funkcionisanju sistema.

Sistem 48, poput zaživele elektronske dostave skupštinskog materijala ili elektronskog registra skupštinskih odluka, kako nam je predočio Branislav Mitrović, predstavlja i korak napred ka primeni elektronskih novina, informacionih tehnologija na lokalnom nivou.

Prvi koraci do elektronske skupštine u februaru?

 

–         Početkom februara očekujemo da će u goste doći predstavnici Programa UN za razvoj UNDP-a koji su uradili softver za elektronsku skupštinu i koji su ga ponudili Užicu kao jednom od onih gradova, skupština, koji su najdalje otišli u digitalizaciji, navodi za RAM mrežu predsednik užičke Skupštine podsetivši da je u Užicu u potpunosti digitalizovan postupak kretanja elektronskog dokumenta od javnih preduzeća i ustanova, gradskih uprava i Veća do odbornika koji u radu koriste tablet uređaje.  

Elektronska skupština bi trebalo da olakša rad odbornicima i građanima upotpuni sliku o radu i funkcionisanju najvišeg organa Grada. Odbornici će elektronski moći da dostavljaju amandmane, predloge izmena i dopuna dnevnog reda. Glasaće elektronski umesto podignutom rukom. Meriće im se vreme obraćanja za skupštinskom govornicom i vreme koje su proveli u sali tokom skupštinske sednice.

http://old.radioluna.rs/uzicki-kraj/Pitalismo/24123/najcesci-zahtevi-ka-gradskoj-upravi-za-infrastrukturu-i-razvoj.html

Ostavite komentar

Vaša e-mail adresa neće biti javno prikazana.

Obavezna polja su obeležena sa *

Slušajte program Radio Luna u mp3 formatu

×