Učitava se

Kucajte za pretragu

Mitrović: Opravdano ulaganje u Sistem 48

Užice Zlatiborski okrug

Mitrović: Opravdano ulaganje u Sistem 48

Podeli

Prošlo je nešto više od godinu dana kako je uspostavljen sistem 48 koji je namenjen građanima da prijavljuju svoje pre svega komunalne probleme. Trenutni odziv građana je pozitivan i svakog dana dolaze novi predlozi kako unaprediti život u našem gradu. Stanovništvo treba da ima jednu jasnu predstavu šta se u nekoj oblasti radi u našem gradu.

O dosadanjim rezultatima Sisema 48 razgovarali smo sa predsednikon Skupštine grada Užica Branislavom Mitrovićem.

Da li građani shvataju svrhu Sistema 48?

-Činjenica je da je za godinu dana bilo preko dve hiljade zahteva i da je na veliki broj od njih pozitivno odgovoreno kao i da svakodnevno na nas Sistem 48 preko svih mogućih kanala komunikacije stižu novi zahtevi i primedbe govori da je Sistem 48 nešto što je dobro i što smo sa razlogom uveli u naš grad. Sistem 48 osim što rešava konkretne probleme na terenu jasno ukazuje koji su loši segmenti sistema lokalne uprave, koji ljudi ne rade dobro posao i koje su objektivne okolnosti da se taj posao ne obavlja na najbolji mogući način. Kod kreiranja budžeta za narednu godinu sistem 48 ima svoje planirano mesto.

Kome građani najčešće upućuju zahteve koje je potrebno rešiti?

Najveći broj pitanja stiže na adresu Uprave za infrastrukturu i razvoj s obzirom na to da su oni nadležni za većinu komunalnih problema, ali veliki broj zahteva stiže i našoj inspekcijskoj službi. Najčešće su to pitanja o javnoj rasveti, udarnim rupama, predlozi za asfaltiranje i problemi parkiranja. Sa druge strane imamo i pitanja za gradonačelnika, gradski večnike i za ostala javna preduzeća u našem gradu, jednostavno obuhvaćeni su svi segmenti.

Gde građani najviše greše pri korišćenju Sistema 48?

Građani ne znaju jasne nadležnosti, ko je za šta nadležan ali u krajnjem slučaju mi smo formirali Sistem 48 da građani ne vode računa o tome ko treba da odgovara za koji problem. Definicija Sistema 48 jeste da odgovor nijednom građaninu ne sme biti, mi nismo nadležni. To strogo piše  u uputstvu, da odgovor iz sistema ne sme na kraju ostati da grad nije nadležan. Ako nije nadležan administrator je obavezan da ukaže našem sugrađaninu čija je to nadležnost. Dosta toga menjalo se u proteklih nekoliko godina pa više građani nisu ni sigurni šta je u nadležnosti grada, a šta republike.

Kolika je zainteresovanost građana iz ruralnih sredina?

Ne u onoj meri u kojoj ga koriste iz urbanog dela grada, jer samo 26 odsto populacije živi u seoskim sredinama. Imamo jako dobru komunikaciju pre svega sa predsednicima mesnih zajednica koji je u ime građana predstavljaju njihove probleme jer naši sugrađani sa sela još uvek imaju tu dobru naviku da komuniciraju sa predsednicima mesnih zajednica.

Da li postoje jasne procedure i definisani sistemi odgovornosti za javne službe koji posao ne obave?

Sistem 48 nije svemoguć, on ne rešava probleme već je to jedinstveno mesto koje prosleđuje probleme organima koji su za to nadležni. Primeri loše prakse svako jutro se analiziraju na sastancima sa gradonačelnikom, a on preko gradskog veća daje naloge javnim preduzećima i gradskim upravama da se takve stvari što pre reše više ne ponavljaju. Do sada nije bilo konkretnih kazni ili sankcija za nekoga ali svakako da je bilo intervencija gradonačelnika i ostalih većnika da se neke stvari ne ponavljaju i na taj način mi poboljšavamo ceo sistem koji bi svaki dan trebalo da bude sve bolji i bolji.

Nama je dragoceno da naši sugrađani komuniciraju sa lokalnom samoupravom putem Sistema 48 i ne samo kroz svakodnevne problem, već bukvalno da daju predloge za uređenje našeg grada. Sve ono što misle da je dobro za našu lokalnu zajednicu. Svoj predlog treba da pošalju preko Sistema 48 jer će to svakako biti razmotreno. Dragoceno je da čujemo šta ljudi koji žive u ovom gradu misle u kom pravcu treba da se razvija naš grad i koji su najveći problemi, ali i da dobiju povratnu informaciju ispravno i objektivno. Dosta puta se manipuliše sa poluinformacijama i zato je jako bitno da grad daje potpune informacije utemeljene na struci i znanju. Građani treba da imaju jednu jasnu predstavu šta se u nekoj oblasti radi u našem gradu.

Da li je Sistem 48 opravdao ulaganje?

Posle godinu dana slobodno možemo da kažemo da je opravdano ulaganje u taj sistem i da sve što smo mi očekivali od tog sistema daje povratnu informaciju. To ne znači da smo mi uspeli da reformišemo sve što nam je sistem naložio, ali u nekom narednom periodu i u narednim godinama ozbiljno ćemo da reformišemo javni sektor.

Branislav Mitrović

Medijski sadržaj je nastao kao deo projekta, Sistem po meri građana, koji je realizovao portal Luna Press, a koji sufinansira grad Užice.

2 Komentara

  1. Vlade Kremić 14/01/2020

    Obično odgovore mehanički: problem rešen,Nije ništa rešeno,skoro uvek kažu:nismo nadležni,Ama baš ništa ne funkcionoše na održavanju javnok reda i mira i stalne celonoćne buke,Sistem 48 samo kobajagi:ne valja voda,kotlarnica Zlatibot izbacuje oblake crnog dima od mazuta,Isteruju svoje građane koji su unapred platili parkiranje u međaju da bi doveli beznačajne ringišpile,,Svake noći na Lipi divljaj

    Одговори
  2. UE 15/01/2020

    Sistem je dobro zamišljen , ali bez odgovornosti za loš učinak službi , nema pravog efekta . Da je problem rešen ili ne , kada u odgovoru bude tako naznačeno , moguće je reći tek onda kada se u praksi realizuje . Sada je slučaj da se problem smatra rešenim onda kada administrator upozna odgovarajuću komunalnu službu sa prijavom .

    Одговори

Ostavite komentar

Vaša e-mail adresa neće biti javno prikazana.

Obavezna polja su obeležena sa *

Slušajte program Radio Luna u mp3 formatu

×