Učitava se

Kucajte za pretragu

Ministarstvo o tome zašto je niški aerodrom ostao bez tri linije

Ekonomija Srbija i region

Ministarstvo o tome zašto je niški aerodrom ostao bez tri linije

Podeli

Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture regaovalo je povodom tvrdnji Nacionalne koalicije za decentralizaciju da je niški aerodrom „Konstantin Veliki“ ostao bez tri linije pod „direktnim ili indirektnim uticajem republičke vlasti“. Avio-kompanije lete ka odredištima za koja imaju komercijalni interes, poručilo je to ministarstvo.

Avio-kompanije se pri odabiru linija rukovode svojim komercijalnim interesima, pa određene linije zatvaraju, a druge otvaraju, a glavni kriterijum koji na to utiče je profitabilnost pojedinih linija, saopštilo je Ministarstvo.

Navode i da je država ulaganjem u infrastrukturu i opremanje niškog aerodroma stvorila uslove da lou-kost prevoznici imaju interes da lete sa ovog aerodroma.

Ministarstvo je u saopštenju navelo „nekoliko bitnih činjenica o poslovanju niškog aerodroma koje pokazuju koliko su iznete optužbe neargumentovane i zlonamerne“.

Od 2015. godine, kad je resorno ministarstvo preuzelo upravljanje razvojem i ulaganjem u niški aerodrom, njegove usluge koristilo je 1.250.000 putnika. Poređenja radi, od otvaranja aerodroma 1986. do 2014. godine, kroz ovaj aerodrom prošla su ukupno 173.842 putnika. Drugim rečima, ukupan promet putnika na niškom aerodromu za skoro 30 godina je sedam puta manji od onog koji je ostvaren od 2015. do danas, a samo u 2019. će kroz ovaj aerodrom proći 2,5 puta više putnika nego u periodu od 1986. do 2014. godine.

Aerodrom „Konstantin Veliki“ u Nišu beleži vrlo dobre saobraćajne rezultate, čemu je indirektno doprineo i početak letova na linijama u javnom interesu, koje ni na koji način nisu uticale na umanjenje interesa lou-kost kompanija za održavanje postojećih i uvođenje novih linija sa niškog aerodroma.

U vezi sa ostalim neistinitim tvrdnjama koje su iznete, podsećamo na sledeće činjenice:

Kompanija „Svis“ letela je pod jednakim uslovima sa niškog aerodroma kao i druge kompanije, tj. nije imala nikakve subvencije, pa ih Vlada nije mogla ni ukinuti. Prestali su da lete ili zbog konkurencije ili zbog preraspodele aviona.

„Rajan er“ je bez dozvole nadležne organizacije za civilno vazduhoplovstvo pokušao da započne letove na liniji proglašenoj linijom u javnom interesu, za koju je mogao blagovremeno da se opredeli da leti pod komercijalnim uslovima ili da konkuriše i na toj, kao i na svim ostalim linijama koje su proglašene linijama u javnom interesu.

Let „Er Srbije“ na relaciji Niš-Budimpešta ukinut je odlukom Vlade zbog slabog odziva putnika. Podsećamo da je i ova, kao i sve druge linije od javnog interesa, uvedena na zahtev privrede i građana regiona istočne i južne Srbije.

Vladi Srbije je niški aerodrom vraćen na osnovu odluke Grada Niša, koji više nije mogao da pokriva gubitke i obezbedi investicije za dalji razvoj aerodroma. O istinitosti tvrdnji da je cilj preuzimanja niškog aerodroma bilo „proterivanje niskobudžetnih kompanija“ najbolje govori podatak da danas sa niškog aerodroma strani avio-prevozioci imaju više letova nedeljno nego što su ih imali u vreme kada je aerodrom vraćen državi.

Vlada Srbije ne daje subvencije kompaniji „Er Srbija“ već subvencioniše linije koje su uvedene na zahtev građana i privrede regiona istočne i južne Srbije, u cilju njihovog optimalnog saobraćajnog povezivanja sa razvijenim oblastima EU, obezbeđujući im povoljne cene avio-prevoza.

Izvor: RTS

 

Ostavite komentar

Vaša e-mail adresa neće biti javno prikazana.

Obavezna polja su obeležena sa *

Slušajte program Radio Luna u mp3 formatu

×