Učitava se

Kucajte za pretragu

Čigota fleš: Fizička aktivnost i njen značaj

Čajetina Čigota fleš Istražujemo

Čigota fleš: Fizička aktivnost i njen značaj

Podeli

O fizičkoj aktivnosti i njenom značaju za Čigota fleš govori Nemanja Gavrilović – master profesor fizičke kulture u Čigota program.

Fizička aktivnost odgovara pokretu tela, izazvana kontrakcijom mišića kojim se povećava potrošnja energije iznad osnovnog nivoa. Igra veoma važnu ulogu jer sprečava usporavanje metabolizma i povećava sagorevanje kalorija, kako tokom aktivnosti tako i postaktivno jer je metabolizam ubrzan još nekoliko časova nakon aktivnosti.

-Fizička aktivnost pozitivno utiče na razne bolesti kao što su bolesti srca, hipertenzija, holesterol, dijabetes tip 2 i drugi. Pozitivno utiče na psihičko stanje,  smanjuje agresivnost i sklonost prema depresiji. Fiizička aktivnost povećava lučenje endorfina u mozgu a samim tim utiče i na bolje raspoloženje.

-Fizička aktivnost obuhvata radna ciklična kretanja kao što su na primer hodanje, plivanje,  trčanje, biciklizam. Jedna od aktivnosti je futing, što u prevodu znači pešačenje ili trčanje na čistom vazduhu, u cilju unapređivanja zdravlja i raspoloženja.

-Kao oblik fizičke aktivnosti Nemanja Gavrilović  izdvaja I fizičko vežbanje koje se planira i ponavlja. Svaka telesna vežba predstavlja osnovno sredstvo za postizanje određenog cilja.

-Po svojoj funkcionalnosti fizička vežba može biti na primer vežba oblikovanja, koja se može klasifikovati na sledeći način:  vežbe jačanja, vežbe istezanja i vežba labavljenja.Vežbe jačanja da su vežbe koje služe za jačanje mišića i zglobova jer mišićna snaga nije samo potrebna za obavljanje mehaničkog rada već i za održavanje uspravnog ostava i kao i dobro funkcionisanje unutrašnjih organa.Vežbe istezanja služe za povećanje dužine mišića i pokretljivost zglobova.  Vežbe labavljenja utiču na opuštanje i smanjenje napetosti u mišićima.

U Srbiji ovakve  vrste usluge pruža specijalna bolnica Čigota na Zlatiboru. Evo kako još izgleda program fizičke aktivnosti.

‘Što se tiče fizičkih aktivnosti u sklopu našeg programa tu su razna ciklična kretanja, kao što su hodanje i plivanje zatim radza aciklicna kretanja kao što su vežbe u Sali, zatim imamo akvaaerobik vežbe u bazenu i treninge sa opterećenjima u teretani.  To su vežbe umerenog inteziteta koje su kontrolisane strogo pulsnim vrednostima, takođe se obavljaju pod nadzorom profesora i stručnih lica gde se posvećuje pažnju na pravilno izvođenje pokreta i pravilno disanje prilikom izvođenja vežbi.

Za sve dodatne informacije možete nas kontaktirati na telefon 031 559 265 

Ostavite komentar

Vaša e-mail adresa neće biti javno prikazana.

Obavezna polja su obeležena sa *

Slušajte program Radio Luna u mp3 formatu

×